Monday, December 12, 2011

Sedutan Dari Kamus Cinta..



Bila hati berbicara tentang cinta,jiwa megah bersuara “akulah pemilik cinta sejati”.Namun pernah aku bertanya,”Dimanakah nilai pengorbanan kasih ini jika segalanya dipandang kelam”.Jika berhujan sudah kerap aku lalui,berpanas pula sudah hangus kulit ku dimamah mentari.Andai nyawa boleh diberi kepada si dia, munkin telah lama aku tiada lagi di dunia yang fana ini.Tetapi segalanya hanya kekhilafan,Cinta yang khilaf.Kini aku sedar bukan semua cinta sejati itu akan berbalas bunga hati.Hanya aku yang memandangnya cinta sejati. Namun si dia dan mereka memandang dengan sejuta cemuhan serta ejekan,.Sebenarnya itu bukan cinta sejati, tetapi ia adalah permulaan untuk seseorang insan sepertiku mengenal erti cinta.Sebenarnya aku tidak tahu apa itu cinta, cinta sebenar adalah cinta yang iklas antara dua insan serta cinta kepada Illahi,barulah itu boleh dinamakan Cinta sejati.Andai ada Kamus Cinta sudah pasti tiada lagi manusia yang kecewa.Siapakah kamus cinta?Ya Allah, Kau lah Kamus Cinta ku.

Dari : S99

No comments:

Post a Comment