Friday, December 30, 2011

Realiti Islam : Wanita Berbogel

Sesunguhnya realiti akan mengalahkn fantasi,
jadilah kita islam yang realiti bukan fantasi.sebagai mana orang-orang yahudi memang benar realiti hidup dan fikiran mereka sebagai mana tertulis dalam Al-quran tetapi kita orang-orang islam benarkah realiti hidup kita jalani sekarang seperti mana termaktup dalam Al-quran..
Mari kita Fikirkannya supaya dapat kita membezakan antara hak dan haram, sebagai contoh yang hak antara dua gadis Muslim berbangsa melayu :
Rabiah : asalamualaiku Syuhada nak kemana tu?
Syuhada : waalaikumsalam,Eh Rabiah,saya mahu ke pekan sebentar.awak pula mahu kemana?
Rabiah : saya baru pulang dari pasar.
Rabiah : syuhada kenapa awak keluar rumah tanpa memakai Purdah dan Jubah?
Syuhada : memang benar saya tidak memakai Jubah dan Purdah, akan tetapi saya masih menutup aura.
Rabiah :  Dengan hanya Bertudung labuh dan berbaju kurung?
Syuhada : Ya,sekiranya kita masih berpakain menutup aurat itu tidak dikira haram sebaliknya hak.

sebagai contoh yang Haram antara dua gadis Muslim melayu.
Liana : Ida cube engkau tengok baju baru aku ni cantik tak?aku baru beli kat TS.
Ida : wow cantiknya akupun berkenan kat baju engkau Liana,tapi seksi sangat la...
Liana : ala Ida apa la engkau ni,nak cantik mesti kena pandai bergaya dan berani,
Ida : tapi aku malu la..lagipun haram nanti malu kalau rabiah dan Syuhada nampak.
Liana : janlah kolot ,dorang  tu kekampungan sangat,lagipun engkau pakai tudung tapi baju ketat.
Liana : nak kira bertudung tapi baju,seluar ketat dahla nampak anak rambut,takde bezanya aku dan engkau.

sekarang mari kita renungkan apa yang Hak dan Haram untuk kaum wanita Muslim yang berpakaian tetapi Berbogel...jangan kerana ego kita jadi buta antara halal,Hak,Haram dan harus...



No comments:

Post a Comment